Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego - Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości
tel: 61 28 32 704 | e-mail: unia@srem.com.pl
Turystyka
i dziedzictwo
kulturowe

Aktualności

Jesteś tutaj

Aktualności SZKOLENIE: PRAKTYCZNE ASPEKTY WDRAŻANIA KSEF; 24.11.2023 R., GODZ.: 9:00-12:30
15/11/2023 |

SZKOLENIE: PRAKTYCZNE ASPEKTY WDRAŻANIA KSEF; 24.11.2023 R., GODZ.: 9:00-12:30

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu nt. Krajowego Systemu e-Faktur, które odbędzie się 24 listopada 2023 r., godz.: 9:00-12:30 w sali widowiskowej Muzeum Śremskiego w Śremie, ul. Mickiewicza 89, 63-100 Śrem.

Szkolenie będzie miało charakter praktyczny (w aspekcie technicznym i merytorycznym). Do  współpracy zaprosiliśmy dostawców programów/systemów księgowych, fakturowych celem przedstawienia narzędzi, jakie będą dostępne dla sprawnej integracji systemu z KSeF. Ta formuła pozwoli Państwu połączyć wymagania merytoryczne i ocenić przygotowanie techniczne.

Spotkanie podzielone zostało na 3 części:

9.00 – 10.30 pierwszy blok tematyczny – obowiązki, uprawnienia i zasady wystawiania faktur w KSeF

Zakres tematyczny:

  1. Czym jest faktura ustrukturyzowana?
  2. Podmioty zwolnione z podatku VAT a Krajowy System e-Faktur (KSeF).
  3. Data wystawienia faktury ustrukturyzowanej/data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
  4. Jak przygotować się do faktur ustrukturyzowanych?
  5. Dostęp do Krajowy System e-Faktur (KSeF ).
  6. Nadawanie uprawnień w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF).
  7. Rozliczenia pracowników a KSeF, zaliczki, faktury gotówkowe.
  8. Czy biura rachunkowe powinny przygotować się do nowych obowiązków? Co z odpowiedzialnością?
  9. Obieg e-Faktur. Jak działa system?
  10. Niedostępność, awaria systemu, niemożliwość wystawienia z przyczyn leżących po stronie podatnika, a data wystawienia faktury, odebrania faktury.
  11. Kursy walut podczas wystawiania faktur lub w sytuacji awarii.
  12. Przekazywanie informacji o wystawianych fakturach lub odbiór faktur.

10:45 – 11.45 drugi blok tematyczny – panel dyskusyjny – prezentacja

Prezentacja w formule online przedstawicieli dostawców programów księgowych, fakturowych z rozwiązaniami, które będą wdrażane i dostępne w najbliższym czasie.

11.45 – 12.30 trzeci blok tematyczny, dyskusja, pytania dodatkowe do dostawców i wykładowcy

Wykładowca: Leszek Lewandowicz - doradca podatkowy, wykładowca oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu, sekretarz Zarządu Głównego i Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Podczas spotkania dostępny będzie również przedstawiciel regionalny PFR – Mateusz Kozłowski, z którym będzie możliwość konsultacji w zakresie PPK.

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu prosimy o zgłoszenie na adres mailowy: milena@unia.srem.com.pl lub telefonicznie: 698 074 659.

Serdecznie zapraszamy!