Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego - Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości
tel: 61 28 32 704 | e-mail: unia@srem.com.pl
Turystyka
i dziedzictwo
kulturowe

Aktualności

Jesteś tutaj

Aktualności SZKOLENIE: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO MINI AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I ZAMKNIĘCIA MIESIĄCA PRZED WYSYŁKĄ PLIKU JPK, 10.05.2024 r., godz.: 10:00-14:00
02/05/2024 |

SZKOLENIE: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO MINI AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I ZAMKNIĘCIA MIESIĄCA PRZED WYSYŁKĄ PLIKU JPK, 10.05.2024 r., godz.: 10:00-14:00

Serdecznie zapraszamy na bezpłatne szkolenie z Panią Luizą Pieprzyk, w zakresie przygotowania się do mini audytu wewnętrznego rozliczeń VAT, przygotowania do zamknięcia każdego miesiąca aby wyłapać i zweryfikować wszystkie błędy w dokumentacji podatkowej przed wysłaniem JPK do urzędu skarbowego.

Szkolenie odbędzie się 10 maja 2024 r., godz.: 10:00 – 14:00 w sali widowiskowej Muzeum Śremskiego w Śremie, ul. Mickiewicza 89, 63-100 Śrem

Program szkolenia:

  1. JAKIE BŁĘDY W KOREKTACH WYŁAPUJE FISKUS – PRZYGOTUJ SIĘ PRZED WYSŁANIEM JPK
    • Najczęściej popełniane błędy przy rabatach, skontach, zwrotach towarów.
    • Jakie błędy popełniają wystawcy faktur korygujących i jak to zweryfikować?
    • O czym musi wiedzieć księgowy i jakich dokumentów wymagać od wystawiającego fakturę korygującą.
    • Terminy wystawiania faktur korygujących - mini poradnik przedsiębiorcy.
    • Terminy rozliczeń faktur korygujących - problematyka rozliczania po stronie sprzedawcy i kupującego.
    • Korekta w sprzedaży usług - analiza największych błędów podatkowych.
    • Korekta sprzedaży zagranicznej - jak poprawnie fakturować po zmianie przepisów w VAT.
    • Korekta zakupów zagranicznych - największe błędy popełniane przez nabywcę towarów i usług.
    • Kursy walut a faktury korygujące - jak przeliczać po zmianach w 2023 roku.
    • KAZUSY i orzecznictwo z korekt przydatne do zakończenia miesiąca.
  2. ROZWIĄZUJEMY TRUDNE PRZYPADKI PODATNIKÓW W ODLICZANIU VAT i analizujemy najnowsze orzecznictwo w tym m.in.
    • FAKTURY ZAKUPOWE W KSEF – podział zakupów i nowy sposób analizy dokumentacji .
    • Otrzymanie faktury a mechanizm podzielonej płatności.
    • Odliczenie VAT z faktur, do których wystawiono noty korygujące.
    • Odliczenie VAT od zakupu usług modernizacyjnych i wyposażenia lokali mieszkalnych.
    • Odliczanie podatku naliczonego z umowy  zamiast z faktury VAT.
    • Czym różni się odliczanie podatku naliczonego u podatników rozliczających się miesięcznie i kwartalnie.
    • Faktury otrzymane po terminie odliczenia podatku naliczonego – jak reagować w tej sytuacji ?
    • Rozliczanie w VAT świadczeń na rzecz pracowników – kiedy można odliczyć dofinansowanie dla pracowników.
    • Koszty szkoleń i konferencji oraz wyjazdy delegacje – co może odliczyć przedsiębiorca.
    • Jakie dokumenty potwierdzające zakup upoważniają do odliczenia podatku naliczonego.
    • Odwieczny problem VAT – czy błędny nr NIP lub jego brak dyskwalifikuje prawo odliczenia podatku naliczonego?
  3. Zagraniczne transakcje zakupowe – jak uniknąć błędów w rozliczaniu, dokumentowaniu kosztów w 2024 roku
    • WNT czy IMPORT USŁUG – jak prawidłowo klasyfikować transakcje aby poprawnie i terminowo rozliczyć w VAT?
    • VAT-UE – czy wszystkie zakupy zagraniczne pokazujemy w informacji podsumowującej?
    • PODATEK zapłacony w innym kraju UE – jak skorzystać na wydatkach zagranicznych kiedy nie są WNT ani importem usług?
    • Termin rozliczenia WNT – jak go prawidłowo ustalać w wypadku podatku naliczonego i należnego? Czy na termin rozliczeń mają wpływ warunki Incoterms? Co jeśli dział finansowy nie dokona rozliczeń zakupów zagranicznych w terminie
    • WNT i import usług czy zawsze są neutralne podatkowo?  – jakie mamy przepisy prawa co na ten temat mówi fiskus w interpretacjach i wyroki sądów łącznie z TSUE?
    • Rozliczanie podatku naliczonego na podstawie faktur dokumentujących wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i import usług – analiza trudnych przypadków.
    • Zakup usług – jak rozliczać w przypadku kontrahenta, który świadczy usługę poza Polską? Czy zakup usług może być kosztem? Jak liczyć moment odliczenia podatku VAT w świetle najnowszego wyroku TSUE? W jaki sposób domagać się zwrotu zapłaconych odsetek?
    • Zaliczki z tytułu WNT oraz z tytułu importu usług – jak je rozliczać w VAT – analiza najnowszych interpretacji Dyrektora KIS. Czy wystawienie faktury zaliczkowej powoduje obowiązek podatkowy? Kiedy można odliczyć podatek naliczony w przypadku zaliczki?
    • Czy faktura sprzedaży wystawiona przed terminem może decydować o kursie waluty? Jak przeliczać na złote, jeśli wystawiłem fakturę przed powstaniem obowiązku podatkowego.
    • Kwota otrzymanej zapłaty – czy trzeba ją przeliczać,  gdy cena jest ustalona w złotych i w walucie obcej? Jak przeliczać kwotę w przypadku waluty innej niż euro?
    • Usługi i towary nabywane w sposób ciągły – jak rozliczyć w VAT? Jak liczyć termin rozliczenia VAT należnego, jeśli kontrahent nie wystawił faktury końcowej, bo wpłacił 100% zaliczki?
    • Nieodpłatna dostawa z innego kraju UE, darowizna z kraju UE a WNT – jak rozliczyć, dokumentować jakie skutki podatkowe powoduje taka darowizna dla polskiego podmiotu, czy należy ją pokazywać w JPK oraz VAT-UE?
    • Jak KRAJOWY SYSTEM e-FAKTUR #KSEF wpłynie na rozliczenie zakupów zagranicznych ? Jak ułożyć współpracę z dostawcą oprogramowania w tym zakresie?
    • Porównanie transakcji zakupu – podobieństwa i różnice - sposób dokumentowania i ewidencjonowania,  termin rozliczenia podatku naliczonego, termin rozliczenia podatku należnego, kurs waluty do rozliczeń VAT,  zaliczki w transakcjach zakupowych, rozliczanie w VAT-7 i VAT-UE.
    • ORZECZNICTWO FISKUSA i wyroki sądowe dotyczące zakupów zagranicznych
  4. Instrukcja dla PODATNIKA objętego KSEF – jak się przygotować już dziś
    • Analiza procedur wewnętrznych dotyczących fakturowania, korygowania, obiegu dokumentacji handlowej, logistycznej i magazynowej pod katem zmian w KSEF.
    • Analiza dokumentacji dotyczącej współpracy z kontrahentem, na które wpłyną nowe przepisy KSEF: umowy, zamówienia, specyfikacje, warunki dostawy.
    • Analiza umów pomiędzy BIUREM RACHUNKOWYM a KLIENTEM w zakresie odpowiedzialności i podziału obowiązków odnośnie reguł wystawiania i pobierania faktur.

Wykładowca: Luzia Pieprzyk - Członek Rady Konsultacyjnej przy Rzeczniku MŚP,  były urzędnik resortu Ministerstwa Finansów, audytor podatkowy, trener, wykładowca, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE, specjalista od e-kontroli.

Podczas spotkania dostępny będzie również przedstawiciel regionalny PFR – Mateusz Kozłowski, z którym będzie możliwość konsultacji w zakresie PPK.

Osoby zainteresowane udziałem prosimy o zgłoszenie na adres mailowy: milena@unia.srem.com.pl lub telefonicznie: 698 074 659.

Serdecznie zapraszamy!